De Utan Organ

En drömmande natt

 

Jag, Yangyang (Dervlas kinesiska namn) och vår kinesiske väninna tog oss över parken där vi bor och fann oss i av en Shenyangs största dansklubbar. Från 21 till 00 springer kinesiska män med bar överkropp runt på scen och skriker och dricker öl. Efter den 3-timmars-showen sänker de scenen, fyller rummet med ljuva discotoner och lockar fram publiken.

Jag hängde på och efter några minuter att solodansande kommer den första kinesen upp. Tack vare den oerhörda ljudstyrkan antar man att ingen ändå kommer att förstå en så jag är precis lika handikappad som vilken annan kines som helst och helt plötsligt är vi enade. Kommunikationsmedlet tre timmar framåt kommer härifrån att bli ”tumme upp”.  Vårt enande kryddas på när än fler folk kommer och med anledning av min säregna dansstil i kinesisk miljö bildas nu en ring kring mig.  Man ler och rycker in totalt okända människor i ringen och dansar som om vi vore bästa vänner.

 

 

Här kommer klimaxen dock.

Ut och in i den dansande ringen i några timmar till, tills, helt plötsligt, Sunshine in the rain av Bodies Without Organs,  tar över i trumhinnan. Schlagerplågan går alltså att sjunga med till även i Kina. Häromkring hoppar jag runt i ringen som en stucken dansare och ropar, ”Sverige Sverige, dessa är mina landsfränder”.

 

Resten av natten behöver inte återberättas, den var redan i extas.


Kommentarer
Postat av: Pappa Jonas

Kul, men du svara gärna på mitt mail också!

2011-11-21 @ 09:15:07
Postat av: Pappa Jonas

Felix

jag har precis pratat med en resebyrå som ska ge oss ett förslag på resmål och också boka biljetter etc i Kina.



jag har läst en del i guideböcker etc, och pratade idag med resebyrån Kinalotsen.se



Grovt sett kom vi fram till en plan som ser ut så här: Vad tycker du verkar det OK, eller har du helt andra tankar. Säg till snabbt i såna fall

Peking måndag 19 dec- fred/lördag 23/24 dec.

Shenyang vi kommer till dig antingen på kvällen den 23 eller på förmiddagen den 24. Vi tar snabbtåget 4-5 timmar.

Shenyang vi (jag, mamma och Felicia) lämnar Shenyang på kvällen måndagen den 26 eller på morgonen tisdagen den 27. Vore kul att få besöka din skola på måndagen.

FRÅGA 1: kan du ordna boende åt oss nära dig i Shenyang?



Vi tre tar oss till södra Kina och besöker preliminärt en bergsby.

Du slutar den 29 så jag skulle vilja ordna flygbiljett till dig den 30



FRÅGA 2: Kan/vill du hellre lämna Shenyang den 29:e på kvällen?

Vi träffas i staden Yangshou i södra Kina, där vi firar nyår, ser sockertoppsbergen, gör en flodtur och upplever storslagen natur. Temperaturen är sådär 12-13 grader



FRÅGA 3: Vi måste få dina PASSUPPGIFTER, alltså passnummer, giltighetsdatum för passet, vilka som utfärdat passet. Det måste vi ha för att kunna boka biljetter. Återkom snabbt med dem!



Vi är i det här området till den 1:a eller 2:a då vi tar oss ner till solen och värmen på ön Hainan. Där kan vi bada och slappa.



Vi flyger tillbaks till Beijing antingen torsdag den 5 eller fredag den 6:e för att få en eller en halv shoppingdag.



Lördagen den 7 januari kl 11.35 tar vi flyget hem till Stockholm.



Jag bokar inte ngn resa för dig tillbaks till Shenyang den 7:e om du inte vill att jag gör det. Eller vill du det?



Som jag sa tidigare så betalar vi självklart alla biljetter, boendet, turer och utflykter, så pengar ska du inte bekymra dig för. DOck vi måste få svar på frågorna. Dessutom om du tycker att jag styr för mycket och du vill göra ngt helt annat så säg gärna till, men gör det snabbt! Sett från vårt perspektiv känns det viktigt att planera och boka det mesta innan så det inte börjar strula där nere. Dessutom är det rätt viktigt för oss att få känna lite värme innan vi åker tillbaks till Sverige & kylan. Det kanske kan vara rätt skönt även för dig om du blir kvar i Shenyang även udner våren.



SOM SAGT, SVARA den här gången.



Puss

Pappa

2011-11-21 @ 10:54:12
Postat av: Marie

Härligt Fex! där skulle jag vilja ha varit med. sååååå kul :)

2011-11-22 @ 23:19:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0