En österländsk natt

Denna helgen och veckan har spenderats till stor grad hos "syster". Bobos granne, som pratar tillräckligt engelska för att vi ska bli nära. Hennes pojkvän och vänner är jättefina och väldigt nära till hands.
I går var jättefin.
Jag gick ner till dem och köpte med mig lite av deras kultur, en bai jui, risvin, konkurrerar med vodka i alkoholhalt men påminner mer snapps. VI var 4 stycken som delade på en liten flaska och snappsminnena gjorde sig påminda allt mer. Till detta pratade vi kinesiska i ngr timmar och lyssnade på kinesisk musik.
Hittills en högautentisk kinesisk natt...
Ända tills jag går fram till datorn och korrigerar låtvalen. Mitt i bland, "kinesiskpop" och "kinesiskpop" står där, "The Winner takes it all"!
Jag trycker i gång och jag visste verkligen inte att ABBA grasserade så pass mycket att det ledde till en dubbad kinesisk version.
Allt var precis som från mitt land bara det att jag nu sjöng fel.
Jag sträckte mig efter närmaste papper och penna och försökte sätta pennan på alla känslor men så här dagen efter kan jag bara komma ihåg det som jättefint!
-- Vill ju gärna understryka att alkoholen i detta inlägg inte verkar för mer än de trevliga svenska snappsminnena. Om min läsare obetingat associerar snapps till fyllor är detta inte mitt kinesiska problem!
Hoppas ni i stället uppskattar min detaljöverflödighet!

// <3

Kommentarer
Postat av: Marie

Härligt Felix ! vilka underbara upplevelse. bara så att du vet kineser tål inte så mycket alkohol, de klar inte lika mycket som du gör. njut av livet. :)

2011-11-15 @ 22:22:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0