För första gången!

Jag åkte i väg till min andra stad, Liaoyang, där jag jobbar varann helg. Jobbet gick i dag fantastiskt och någon, som visade sig vara den store chefen, kom in mitt under lektion och tog en stol och luta sig mot hörnet.
Lyckligtvis, lektionen var fantastisk och som en extraeffekt till detta bjuder chefen upp mig till kontoret efteråt.
Vi sätter oss ner mitt emot varandra och innjuter i vad som skulle bli en helkinesisk jobbintervju för första gången i mitt liv.
Hon kunde inte ett ord av mitt språk.
I stället gjorde hon mig illa tvungen att köpslå om min lön för en extra lektion utanför det första kontraktet vi band tillsammans med min chef hemma i shenyang.
Detta innebar att jag nu är min egen chef och efter ett lyckat handslag och några upprepningar går jag därifrån med den dubbla timlönen.
Nu kommer jag hädanefter gå upp 1 timme tidigare och undervisa 4 i stället för 3 timmar varannan lördag.
var jag lurad innan, är jag en bra lärare eller är min kinesiska bättre?
Jättebra i alla fall!!

Kommentarer
Postat av: Marie

Du är helt enkelt bäst Felix, underbart att få bekräftelse även om ni inte talar samma språk, puss :)

2011-11-15 @ 22:19:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0