Vikingar backar

I dag är det en måndag i Shenyang och jag inväntar för stunden John, som torde vara här snarast. Tillsammans cyklar vi genom allt som behöver cyklas i genom för att nå Wuai market, som enligt sitt rykte ska ha bäst pris till bäst kvalitet och allt är fortfarande prutvärdigt!

 

 

Wuai market är väldigt stor. Tänkte börja beskriva den men ertappade mig själv och låter beskrivningen vänta tills jag faktiskt sett den. Enligt vad jag hört men inte sett ska den i alla fall vara obeskrivlig.

 

Wuai market behövs eftersom jag inte flyttade söderut utan hamnade så nordligt man kunde komma och därför kan min packning inte tillämpas under vinterhalvåret. Här är det kallare än Sverige. Vår medeltemperatur är inte hårresande men det är bara för att våra två extremer är extrema. Under den varma säsongen finner du temperaturer upp till 30-35grader och under den kalla går det ner till 25 minus, vilket till och med får vikingar att vända.

 

De varmaste jag har med mig är en regnjacka. Så nu har jag med men en budget på 1500 yuan/kronor och med detta ska jag förhoppningsvis överleva den hägrande vintern.

 

 

 

Gratisbloggar tillåter oss inte att vända bilder på fina utsikter i Beijing.

Kommentarer
Postat av: ellen ahlborn

superjättefantastiskt att läsa felix. fortsätt uppdatta hela tiden och sådär! har lagt till på skype äntligen! pusss pårej!!

2011-09-13 @ 23:59:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0